Saturday, August 27, 2011

hidup baru ?

assalamualaikum ..

hmm..nampaknya dah lama aku tak 'update' blog aku nih..terasa rundu plak dekat blog yang sudah uzur nih..apapun mulai hari ini blog aku akan di 'update' selalu..tapi aku tak janji la sebab kita hanya mampu merancang, Dialah yang Merancang dan Menentukannya..tambahan pulak, tahun nih aku kena hadapi SPM..sekarang nih pun aku baru saja habis percubaan SBP yang bukan main susah soalannya..pasni plak ada lagi percubaan dari JPN..doakan aku dan semua pelajar Form 5 seluruh negeri dapat jawab semua soalan dengan mudah dan pastu dapat keputusan cemerlang..Amin :D

nape aku letak gambar 'new life' ? actually takde kena mengena pun dengan apa yang nak disampaikan..cuma nak bagitau walaupun kita hidup dalam kesusahan, perlu mengharungi pelbagai dugaan, kita sebenarnya diberi peluang untuk mengubah nasib tersebut..contohnya kita selalu gagal dalam peperiksaan kan, kita kena la cari inisiatif sendiri untuk menjadi lebih baik dari apa yang kita perolehi..yang paling penting adalah sikap berusaha bersungguh-sungguh..sikap nih perlu ada dalam diri kita kalau nak berjaya..

aku rasa setakat tu dulu..nanti aku sambung lagi dengan pelbagai perkongsian yang boleh membuka minda kita..lagipun aku skang tengah 'renovate' blog aku nih..hehe..anyway thankz sebab sudi membaca post yang tak seberapa nih :D


0 comments:

Post a Comment