Wednesday, December 28, 2011

LEMBARAN BARU ?

Assalamualaikum semua :D

Firstly Yeop nak mintak maaf banyak2 sebab dah lama tak update blog yeop nih..hehe..sebenarnya dah lama nak update, tapi tak tau nak post mengenai apa..jadi malam nih yeop paksa jugak diri yeop untuk update blog nih.. :D

Sebelum tu yeop nak ucapkan Alhamdulillah sebab yeop baru saja selesai mnamatkan SPM yeop pada 14 DISEMBER lalu..lebih kurang sebulan jugak la yeop exam..maklumlah budak Engineering Technology la katakan..dah la paper tu last sekali exam SPM..huhu..

Pejam celik pejam celik umur kita dah makin meningkat..lagi berapa hari jea lagi dah nak masuk tahun baru masihi..sekarang nih pun kita dah ada dalam awal bulan Safar tahun Islam..banyak lagi perkara yang perlu kita perbaiki dalam kehidupan ini..apa yang penting dalam mengharungi kehidupan kita nih adalah tidak mudah putus asa..orang yang cepat putus asa nih nabi Muhammad tak mengaku umatnya..

papepun apa yang dah berlaku hari2 lepas jangan dikenang kembali sebaliknya anggap perkara tersebut sebagai pengajaran kita untuk masa2 akan datang..apa yang baik kita ambil teladan dan apa yang buruk kita tinggalkan..kita buka LEMBARAN baru dalam menempuhi liku2 kehidupan yang akan datang..kita jugak jangan sesekali lupa untuk BERDOA kepada Ilahi kerana DOA tu merupakan SENJATA umat Islam..malah Allah sangat suka kepada hambaNya yang berdoa kepadaNya..

Akhir kata, minggu depan yeop dah kena pi PLKN dekat Kem Desa Rimba Sauk, Kuala Kangsar..doakan yeop semoga dekat sana nanti yeop boleh jaga diri dengan baik dan dirahmati Allah SWT.. Ameen..

~ peace be upon you ~



0 comments:

Post a Comment