Sunday, April 1, 2012

insan yang bergelar ibu

Assalamualaikum semua!



post kali nih yeop nak kongsi sedikit pasal insan yang bergelar ibu. Tadi secara kebetulan yeop nak dengar lagu Maher Zain yang terbaru tu. Tajuknya Number One For Me. Yeop tertarik sangat dengan tajuk dye. so yeop bukak la youtube. Nak tau jugak lagu tu nak menerangkan pasal apa. Bila yeop dah tengok video tu, barulah yeop faham memang mendalam maksudnya disebalik video tersebut. Sesiapa yang belum tengok, yeop syorkan kepada korang tengoklah ! x rugi pown. Malah dapat perkara yang bermanfaat lagi ada la. 

Lagu nih membuatkan yeop berfikir sejenak mengenai kehidupan yeop dari kecil hinggalah sekarang. Yeop bayangkan betapa susahnya umi yeop mengandungkan yeop, melahirkan yeop serta mendidik dan memelihara yeop sehinggalah sekarang. Banyak cabaran dan dugaan, suka dan duka, pahit dan manis dilalui bersama. Walaupun yeop masa kecik2 dulu banyak kerenahnya, tapi umi x pernah jemu melayan kerenah yeop bahkan masih lagi mengukir senyuman di bibirnya. Walaupun kadang-kala yeop ada sakitkan hati umi secara langsung mahupun tak langsung, tapi umi tetap sabar dengan yeop.

Sampailah sekarang, yeop sudah pun menamatkan alam persekolahan. Cuma tinggal surat tawaran drpd mana2 IPTA jea. Yeop tau dalam hati umi, umi selalu mengharapkan yy terbaik untuk anak2nya. Walaupun yeop x dapat keputusan yg memberansangkan dalam SPM, umi tetap memberi sokongan n dorongan kepada yeop. Tiap2 kali lepas solat , umi x pernah ketinggalan langsung mendoakan kejayaan anak2nya. Itulah insan yang bernama IBU. Kasih ibu amatlah tidak ternilai harganya. jadi, lagu nih yeop hadiahkan kepada insan2 yg bergelar IBU :D 

SEMOGA TERHIBUR :D





NUMBER ONE FOR ME ~
Maher Zain



4 comments:

  1. Replies
    1. btol ckp ko tu ! mmg terbaeekk la :3

      Delete
  2. Hah! Lagu nie mmg best didengar! Lagipon, tak jemu dengar lagu nie~

    ReplyDelete
    Replies
    1. btol tu pali ! ak sokong . kdg2 bleh mengimbas kenangan2 kte mse kte kcik2 dlu. haha

      Delete